دانشگاههای علوم انسانی مجارستان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تحصیل در مجارستان
  4. chevron_right
  5. دانشگاههای علوم انسانی مجارستان

دانشگاههای علوم انسانی مجارستان

دانشگاههای انسانی مجارستان ، تحصیل در رشته های علوم انسانی و علوم اقتصادی مجارستان

شرایط ورود به دانشگاههای انسانی مجارستان

شرط سنی

برای کارشناسی : داشتن ۱۸ سال تمام و نهایت ۲۵ سال با مدرک دیپلم ، برای سن تا ۳۰ مدرک کارشناسی ارشد نیاز است

برای کارشناسی ارشد : ۲۵ تا ۳۵ سال

برای دکترا : شرط سنی ندارد ، اما دانشجو نباید بالای ۵۰ سال باشد.

دانشگاههای علوم انسانی مجارستان

دانشگاههای علوم انسانی مجارستان

شرایط ورود

برای کارشناسی : داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی معتیر، طی کردن دوره کالج و یا داشتن نمره زبان بالا برای امتحان ورودی ، امکان پذیرش سال ۱ در صورت نمره زبان بالا امکان پذیر است.

برای کارشناسی ارشد : داشن کارشناسی معتبر ، داشتن نمره زبان ۶٫۵ الی ۷  برای امتحان ورودی ، امکان پذیرش سال ۱ در صورت نمره زبان بالا امکان پذیر است ، داشتن مقاله

برای کارشناسی ارشد : داشن کارشناسی معتبر ، داشتن نمره زبان ۷ الی ۷٫۵  ، داشتن مقاله معتبر ، معرفی نامه از استاد معتبر و انگیزه نامه

لیست دانشگاههای گروه انسانی مجارستان

  • دانشگاه کوروینوس مجارستان

دانشگاه کوروینوس مجارستان

دانشگاه کوروینوس مجارستان ، دانشگاه اقتصاد دانشگاه سلطنتی مجاری است که در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده است. هیئت علمی این دانشگاه سازمانی مستقل بود ، اما در سال ۱۹۳۴ ، دانشکده اقتصاد با نهادهای دیگر از جمله دانشگاه فنی و مهندسی صنعتی ادغام شد. در سال ۱۹۴۸ ، دانشگاه اقتصاد سازمانی مستقل تبدیل شد و از آن به بعد این دانشگاه دستخوش چندین تغییر نام شد. این دانشگاه را در سال ۱۹۵۳ توسط کارل مارکس به دانشگاه علوم اقتصادی مارکس تغییر نام داد.

در سال ۱۹۹۰ ، به دنبال تغییر رژیم سیاسی نام این دانشگاه از مارکس به دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست تغییر نام یافت و در پایان در سال ۲۰۰۴ ، این دانشگاه به نام جدید پادشاه کوروینوس ماتیاس تغییر نام یافت و مطابق آمار در سال ۲۰۰۶ در مجموع ۱۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند.

زبان تدریس دانشگاه انگلیسی و آلمانی و مجاری می باشد و داشتن مدرک آیلتس با نمره ۵/۶ و معدل لیسانس ۱۴ به بالا برای ورود به دانشگاه الزامی است.

ساختمان اصلی دانشگاه کوروینوس مجارستان

این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف در چندین نقطه شهر بوداپست میباشد. ساختمان اصلی دانشگاه در حال حاضر بخشی از میراث فرهنگی یونسکو شناخته شده است .

این دانشگاه در سمت چپ رودخانه دانوب و در مقابل دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست واقع گردیده است. ساختمان اصلی دانشگاه در سال ۱۸۷۴ تکمیل شده و در جنب خیابان Fovampalota است.

ساختمان توسط چهار مسیر به کناره رود دانوب متصل شده است و در طول جنگ جهانی دوم نیروهای آلمان و پس از آن نیروهای شوروی ساختمان را به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می نمودند و در سال ۱۹۴۸ از آن ساختمان اصلی دانشگاه اقتصاد تبدیل شد و در سال ۱۹۵۰ مورد بازسازی قرار گرفت و بعد از آن در سال ۱۹۹۰-۱۹۸۹ نیز بازسازی شد.

ساختمان جدید در خیابان کوزراکتار در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید و با هزینه ای حدود ۴۰ میلیون یورو  با متراژ ۵۰،۰۰۰ متر در دو طبقه که شامل ساختمان اداری و بخش آموزشی بود ساخته شد.

این ساختمان همچنین میزبان ۴۵۰ صندلی در کتابخانه مرکزی دانشگاه است که شامل ۱۰۰،۰۰۰ انواع کتاب و مجلات است.

دانشکده ها و شهریه های دانشگاه کوروینوس

دپارتمانهای دانشگاه اروپای مرکزی شامل دپارتمان های اقتصاد، علوم محیطی، تاریخ، فلسفه، مطالعات حقوقی، روابط بین الملل و مطالعات اروپایی، ریاضیات کاربردی، علوم سیاسی، علوم انسانی، جامعه شناسی و مردم شناسی اجتماعی و بازرگانی است.

دپارتمان اقتصاد دانشگاه کروینوس مجارستان

دوره های ارائه شده در این دپارتمان شامل دوره های دوساله کارشناسی ارشد و دوره های چهار ساله دکترا می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، ملزم به گذراندن ۵۶ واحد درسی و ارائه پایان نامه هستند. واحدهای ارائه شده در سال اول شامل مباحثی مقدماتی از اقتصاد استاندارد و در سال دوم واحدهای تخصصی این رشته است.

متقاضیان ثبت نام در این دوره، علاوه بر احراز شرایط عمومی باید از مهارتهای ریاضی مطلوبی برخوردار بوده و در آزمون برگزار شده از سوی دپارتمان پذیرفته شوند.

هدف از دوره های ارائه شده در سطح دکترا نیز، آماده سازی دانشجویان جهت تدریس، فعالیتهای پژوهشی ویژه، ارائه خدمات دولتی در سطوح بالا و مشارکت فعالانه در تجزیه و تحلیل های اقتصاد بازار و گذارهای اقتصادی است.

این دپارتمان همه ساله ده دانشجو را در مقطع دکترا می پذیرد. متقاضیان علاوه بر احراز شرایط عمومی باید مدرک کارشناسی خود را در رشته های اقتصاد، ریاضیات یا آمار کسب کرده و با نظریه اقتصاد و روش شناسی تحقیق، آشنایی کافی داشته باشند.

دانشکده های دانشگاه کوروینوس از ۷ دانشکده متشکل است

  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  •  دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم اجتماعی
  •  دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم باغبانی
  • دانشکده علوم مواد غذایی
  •  دانشکده معماری منظر

 

دانشگاه کوروینوس مجارستان

ارز دانشجویی وزارت علوم برای مجارستان

برای اطلاعات بیشتر:

آیا نیاز به مشاوره دارید؟
به روی علامت وااتس آپ پایین صفحه کلیک کنید یا فرم تماس با ما و
یا ثبت نام آنلاین را پر کنید تا ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

10 + 6 =

فهرست