مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجارستان
  4. chevron_right
  5. اطلاعات عمومی مجارستان
  6. chevron_right
  7. مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

مهم ترین و معروفترین مراکز دیدنی و توریستی کشور مجارستان به شرح زیر معرفی می گردد:

پادکست مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

مراکز دیدنی و توریستی مجارستان

خیابان وتسی اوتسا بوداپست مجارستان

این خیابان یکی از خیابانهای زیبای شهر بوداپست است که سراسر سنگفرش می باشد و در دو طرف آن رستوران ها و فروشگاهها و مغازه های صنایع دستی وجود دارد.

در این خیابان ماشین تردد نمی کند و برای قدم زدن آماده شده است . در این خیابان تعداد زیادی مراکز تبدیل ارز نیز وجود دارد و همچنین رستوران هوایی موزیکال که گرانترین رستوران اروپا به حساب می آید نیز در این خیابان می باشد.

برای رسیدن به این خیابان از اتوبوس ۱۱۲ که در تقاطع خیابان وتسی و ایرانی اوتسا ایستگاه دارد و همچنین از مترو زرد می توانید استفاده کنید و یا اینکه در مترو آبی در ایستگاه فرنس کروت پیاده شده و با قدم حدود ۲۰۰ متر به این خیابان برسید.

ساختمان اپرا بوداپست مجارستان

این ساختمان که در مسیر مترو زرد و در نزدیکی خیابان اشتفانی اوستا و هوشوک تره قرار دارد یکی از زیباییهای دیگر شهر بوداپست محسوب می شود.

در حال حاضر این ساختمان محل برگزاری برنامه های اپرای شهر بوداپست است و بسیاری از علاقمندان به برنامه های اپرا در این ساختمان شاهد اپراها و کنسرت های بسیار زیبا با نوازندگی هنرمندان نوازنده مجاری هستند.

خیابان وتسی اوتسا

این خیابان یکی از خیابانهای زیبای شهر بوداپست است که سراسر سنگفرش می باشد و در دو طرف آن رستوران ها و فروشگاهها و مغازه های صنایع دستی وجود دارد.

در این خیابان ماشین تردد نمی کند و برای قدم زدن آماده شده است . در این خیابان تعداد زیادی مراکز تبدیل ارز نیز وجود دارد و همچنین رستوران هوایی موزیکال که گرانترین رستوران اروپا به حساب می آید نیز در این خیابان می باشد.

برای رسیدن به این خیابان از اتوبوس ۱۱۲ که در تقاطع خیابان وتسی و ایرانی اوتسا ایستگاه دارد و همچنین از مترو زرد می توانید استفاده کنید و یا اینکه در مترو آبی در ایستگاه فرنس کروت پیاده شده و با قدم حدود ۲۰۰ متر به این خیابان برسید.

پل سچنی بوداپست مجارستان

این پل معروف پل بوداپست است معمار آن آقای سچنی آن را ساخت که بسیار معماری ویژه ای را بکار برده است و در شب واقعا دیدنی و زیباست.

در ابتدای ورودی این دو مجسمه شیر وجود دارد و تاریخ نویسان نقل نموده اند که معمار آن پس از ساخت این پل اعلام کرد اگر کسی از این پل ایرادی بتواند بگیرد او خود را از روی پل به درون آب رودخانه پرتاب خواهد کرد زیرا به قدری به معماری این پل ایمان داشت که مطمئن بود کسی نمی تواند موردی را مطرح نماید ولی کسی پیدا شد و گفت این پلیک ایراد دارد و ن اینست که در دهان باز شیرها زبان وجود ندارد و چون این ایراد وارد بود سچنی خود را به درون رودخانه انداخت و این داستان از زمان های گذشته در بین مردم بوداپست همواره نقل می گردد.

جزیره مارگاریت بوداپست مجارستان

این جزیره در وسط رود دانوب واقع شده است و با پل آرپاد هیت که در کنار دانشگاه فنی بوداپست قرار دارد می توان به این جزیه وارد شد.

این جزیره کوچک دارای زمینهای ورزشی و گلف و مکانهای دیدنی بسیاری است و اغلب ایرانیان در مراسمهای مختلف مانند سیزده بدر و عید نوروز از پارک و فضای سبز این جزیره استفاده می کنند.

قلعه سیتادلا بوداپست مجارستان

این قلعه بر بلندی تپه های بودا واقع شده است و از بلندای آن تمامی شهر بوداپست قابل رؤیت است . این قلعه مکانی است که اثر آسیب های جنگ جهانی دوم در آن کاملا مشهود است و جای گلوله ها بر روی دیوارها رخ می نماید.

در اطراف این قلعه پارک زیبایی است که در آن درختان میوه جنگلی مانند گوجه سبز بسیار دیده می شود.

در اطراف این قلعه دستفروشان سنتی با گاریهای دستی مصنوعات دستی و سنتی را می فروشند و بسیاری از بازدیدکنندگان که اکثرا خارجی هستند در طی تابستان از این مکان دیدن می کنند.

هر روز سربازانی با لباسهای نظامی مجاری و با مارش مخصوص پرچم مجارستان را با احترام بر بلندای این قلعه نصب می کنند که مراسم آن بسیار دیدنی است.

هتل سنت گلرت بوداپست مجارستان

این هتل زیبا در کنار ساختمان دانشگاه فنی بوداپست و در کناره رود دانوب واقع شده است و از دیدنی ترین هتلهای بوداپست می باشد.

طبقه همکف این هتل استخر بزرگی واقع شده است که ستونهای پایه این هتل در آب فرو رفته است و دیوارهای رنگارنگ این هتل محسور کننده است.

ورودی استخر این هتل ۷۰۰۰ فورینت یعنی حدود ۴۰۰۰۰ تومان می باشد.

این هتل مشرف به خیابان بودافلکی است که به میدان موریس ژیگموند تر منتهی می شود.

دریاچه بالاتون مجارستان

دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه طبیعی اروپاست که در نزدیکی شهر بوداپست واقع شده است و هتلهای بسیار زیبا با امکانات آب درمانی و ماساژ در کناره های دریاچه همواره درانتظار جهانگردان است.

قایقرانی و جت اسکی سواری از ورزشهای مفرح و شادی بخش این دریاچه محسوب می گردد و رستوران های سنتی در فضای آزاد در کناره این دریاچه فضایی بسیار زیبا و دیدنی و خاطره انگیز را برای شما مهیا نموده است.

ساختمان پارلمان مجارستان

این ساختمان یکی از زیباترین ساختمان های مجارستان و اروپا می باشد و در سالهای ۱۸۸۵ تا ۱۹۰۲ بعنوان پارلمان مجارستان مورد استفاده بوده است و اکنون یکی از میراث های فرهنگی و باستانی جهان محسوب می گردد .

این بنا با الهام از ساختمان پارلمان انگلستان ساخته شده است و رونمای گنبدی شکل و مناره های تاجی شکل اطراف ساختمان و نورپردازی حیرت آور این ساختمان در شب و انعکاس تصویر آن در رود دانوب صحنه ای رویایی را برای شما مصور خواهد نمود و که هرگز از مخیلات شما محو نخواهد شد.

این ساختمان در کنار رودخانه دانوب و در حاشیه خیابان کوشوت لایوش و به طول ۲۵۰ در کناره رود گسترده شده است و محوطه پشتی این ساختمان فضاهای سبز زیبا و دلپذیری را محیا نموده است که در طول اعصار و دوران همواره پذیرای جهانگردانی از سراسر جهان بوده است.

در شبهای تابستان دولت مجارستان معمولامحوطه پشتی پارلمان برای کنسرتهای روباز خیابانی آماده می کند که نواهای شنیدنی کنسرت جمعی نوازندگان مطرح کشور شور و شوق روح را به پرواز در آورده و صوت دلنشین اپرا خوان ها فضای دلپیری را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

میدان هوشوک تره یا قهرمانان بوداپست مجارستان

این میدان یکی از زیباترین میادین اروپا است که محوطه بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است و در وسط این میدان مجسمه ارگانجل گابریل قرار دارد و در اطراف آن مجسمه ۸ تن از رؤسای قبایل و در اطراف میدان مجسمه پادشاهان مجاری مانند هوشوک لایوش قرار دارد.

در جنب این میدان خیابان آندراشی و در پشت این میدان پارک بزرگ شهر واقع شده است که در تابستانها محل گردش توریستهای خارجی است و در این پارک ماشینهای برقی کوچک موجود است که با ساعتی ۴۰۰۰ فورینت حدود ۲۵۰۰۰ تومان می توانید اجاره کرده و در پارک تفرج و گردش کنید.

برای بازدید از این میدان می توانید از مترو زرد استفاده کرده و ایستگاه هوشوک تره پیاده شوید.

کلیسای ماتیاس بوداپست

یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی شهر بوداپست کلیسای باشکوهو دیدنی ماتیاس است که با موزاییک های نقش دارو رنگارنگ جلوه گر زیبایی های فوق العاده این کلیسا می باشد.

این کلیسا در سال ۱۴۵۸ ساخته شده است و پادشاه ماتیاس در ۱۴ سالگی در این کلیسا تاج گذاری نمود . برخی از مورخین سال ساخت این کلیسا را ۱۰۱۵ میلادی و معمار آن را شاه استفان اعلام نمودنه اند.

پس از حمله ترکان عثمانی به بوداپست و تصرف آن ، این کلیسا به مسجد تبدیل شد و مسلمانان دیواره های این کلیسا را با آیات قرآن مزین کرده اند.

موزه ملی مجارستان

این موزه که در بخش مرکزی کاخ واقع شده است مجموعه ای از آثار تاریخی کشور مجارستان را از ابتدا تا کنون در خود جای داده است و کتابخانه تاریخی و ملی سچنی نیز در این مکان واقع گردیده است.

در سال ۱۸۰۲ ،  Ferenc Széchényi تعدادی از مجموعه های غنی خود را به ملت برای ایجاد یک موزه ملی هدیه داد و به همین دلیل ، مجارستان جهت احترام به سچنی این سال را به عنوان پایه و اساس موزه ملی نام نهاد. آن روز ، مجموعه ای شامل ۱۱۸۸۴ کتاب چاپی ، ۱۱۵۶ نسخه های خطی ، ۱۴۲ کتاب دستی ، نقشه ها و مجموعه هایی که برای اولین بار در صومعه پائولین قرار داشت در موزه جای گرفت.

در سال ۱۸۰۷ موسسه ملی یکی از مهمترین کمکهای مالی خود را از جولیا فستیچ دریافت نمود و علاوه بر کمکهای مالی در سالهای ۱۸۳۲-۱۸۳۶ مجموعه ای ارزشمند از  Miklós Jankovich  خریداری گردید.

ساختمان مستقلی به موزه اختصاص داده شد و توسط معمار برجسته میهالی پولاک که شخصیت برجسته معماری کلاسیک معاصر است ، طراحی و ساخت ساختمان راه اندازی شد و در سال ۱۸۳۷ به پایان رسید و ده سال بعد رافائل مونتی مجسمه ای در وسط موزه از شخصیت زنی از Pannonia را تراشیده است. نقاشی در گوشه سمت راست این مجسمه نشان دهنده رودخانه Drava و یکی دیگر در سمت چپ نماد دانوب است. در سال ۱۸۷۵ دیوارها و سقف دیوار نقاشی های به یاد ماندنی را از Károly Lotz  تزئین شده است.

موزه نقش مهمی در رویدادهای انقلاب مجارستان ایفا کرده است در سال ۱۸۴۸ و ۱۸۴۹ و در ۱۸۴۸ ، باغ موزه صحنه مهمی از انقلاب بوده است که در آن با توجه به آداب و رسوم اشعار Sándor Petőfi  خواننده آهنگ ملی بود. اولین شورای مجلس طبقه بالای موزه در جلسه اول Cereminial در سال ۱۸۴۸ برگزار می شود و از آن به بعد مجلس طبقه بالای موزه جلساتش برگزار می گردد تا زمانی که به ساختمان مجلس جدید در ساختمان فعلی پارلمان در سال ۱۸۴۸ منتقل گردد.

در نیمه دوم قرن ۱۹th ، استادان برجسته ای مشغول به کار در داخل دیوارهای موزه شدند که از آن جمله می توان Ágoston Kubinyi ، Flóris  ، József Hampel و Ferenc Pulszky.را نام برد.

مجموعه های بزرگ دیگری همانند موزه های تخصصی تشکیل گردید و بنابراین در سال ۱۸۷۲ موزه هنرهای کاربردی و در سال ۱۸۹۶ ، موزه هنرهای زیبا مجموعه ای از برخی از بخش های مختلف موزه ملی می باشد. در سال ۱۹۲۶ و سال ۱۹۲۷ موزه تحت بازسازی کامل قرار گرفت.

در سال ۱۹۴۹ ، قانون جدید مربوط به موزه های مجارستان وضع شد و بخش های قوم نگاری و موزه تاریخ طبیعی از موزه ملی جدا و به صورت مستقل ملی تاسیس گردید.

یک باغ بسیار زیبا در اطراف موزه طراحی شده است که به منظور بالا بردن بودجه لازم کنسرت های موزه با کنسرواتوراهای معروف مانند Ferenc Liszt Ferenc و Erkel در آن برگزار شد.

در طول ۱۵۰ سال گذشته مجسمه هایی از شخصیت های برجسته ادبیات و تاریخ مجارستان را در این باغ ساخته شد که می توان به مجسمه های  Berzsenyi و یک سال بعد Ferenc Kazinczy ، Károly Kisfaludy  ، Sándor Kisfaludy  ،  Ferenc Széchényi ،  الساندرو مونتی و  Garibaldi ، دو رهبر نظامی انقلاب مجارستان ، همچنین مجسمه  Arany می باشد.

تزئین باغ از سال ۱۸۹۳ آغاز گردید و هنوز هم این باغ نقش فعالی در زندگی فرهنگی بوداپست دارد.

موزه لودویک بوداپست مجارستان

این موزه نیز در شمال کاخ قرار دارد و آثار نقاشی هنرمندان اروپای شرقی در کنار تندیس های زیبای مربوط به دوران کمونیست را در خود حفظ نموده است.

این موزه توسط پیتر لودویگ در سال ۱۹۸۹ بنا نهاده شده است از این رو نام این موزه لودویگ نامیده شده است .

این موزه یکی از موزه های دیدنی و جذاب است که در یکی از قسمتهای قلعه بودا واقع شده است و برخی از آثار نامهای بزرگ مانند پیکاسو اینجاست و بخشی اختصاص داده شده به پاپ آرت و یک مجموعه جدید از کارهای مدرن مجارستانی.

ورودیه این موزه  HUF 300 می باشد و بسیاری از مردم این موزه را دوباره و دوباره می بینند.

Museum of Contemprary Art – Ludwig Museum

Buda Castle Royal Palace, wing A, district I, Budapest, Hungary

Tel: +36 1 375 9175

موزه تاریخ بوداپست

این موزه در بخش جنوبی کاخ قرار دارد که پیشینه و تاریخ شهر را از زمان رهایی از ترکهای

عثمانی از سال ۱۶۸۶ تا امروز به نمایش گذاشته است.

این موزه با دیرینه ای بالغ بر هزار سال بر پایه پژوهش باستان شناسی در سنت مایکل کلیسای جامع و تاریخچه ترانسیلوانیا و بازسازی کلیسای سنت مایکل و کاخ پستانداران عالی در Gyulafehérvár و خاطرات از اسارت شوروی سابق از دکتر لازلو Gyermek پایه گذاری شده است.

این موزه شامل دوره های تاریخی زیر می باشد:

بوداپست در قرون وسطی

بوداپست در عصر مدرن

مجسمه های گوتیک از کاخ سلطنتی از بودا

تاریخ بوداپست از عصر ماقبل تاریخ

کاخ سلطنتی قرون وسطی از قلعه بودا

Kiscell موزه — تاریخچه مدرن مجموعه شهری

Kiscell موزه — شهرداری بوداپست گالری تصویر

منطقه تاریخی بوداپست

این موزه جهت تشکر از ملت روبه رشد و در حال توسعه مجارستان در طول قرن نوزدهم مجارستان ایجاد گردید.

اولین موزه در میان موزه ها ، موزه ملی بود و این موزه تنها به تاریخ بوداپست اختصاص داده شده است که بیشتر به مواردی در اواخر قرن گذشته اشاره می نماید.

در این مجموعه هسته ی اصلی شامل بخش هایی از از کاوشهای باستان شناسی و مجموعه های قبلی تاریخ بوداپست است.

مدتها قبل از ایجاد موزه تعداد زیادی از اعضای هنرمند و اهل هنر از شورای شهرداری که اهمیت حفظ میراث فرهنگی مجارستان را به رسمیت شناخته شده بود در راه اندازی این موزه دخیل بوده اند.

در سال ۱۸۸۷ مقامات شهرداری بوداپست تصمیم به ایجاد یک موزه جدید مختص تاریخ پایتخت نمودند.

در سال ۱۹۶۷ پس از تغییر و بررسی چندین محل شعبه مرکزی موزه را در محل دائمی که به تازگی بازسازی شده بود و بخشی از کاخ سلطنتی در بودا بود انتخاب نمودند.

وظیفه رئیس موزه حفظ آثار باستانی پایتخت و به ویژه تاریخ قلع بودا است و متصدی کار در کاخ Károlyi مسئول حفاری و کشف وسایل زمان ماقبل تاریخ و دوره مهاجرت اولیه می باشد. آثار باستانی روم در داخل یکی از حوزه های موزه Aquincum نگهداری می شود .

قدمت بعضی از اشیاء قدیمی در موزه تاریخ به بیش از چهل هزار سال بر می گردد.

به عنوان مثال چکش شاخ گوزن به دوران ماقبل تاریخ تعلق دارد و به عنوان ابزاری برای استخراج سنگ چخماق از دامنه کوه استفاده می شده است.

یا بعنوان نمونه اشیاءی به دوران نوسنگی تعلق دارد که از آن نمونه می توان به ظروف متعلق به عصر مفرغ که دارای شکل پیچیده و زینتی است اشاره نمود.

ظروف گلی کوچک و اشیاء دیگر خاک رس که احتمالا برای استفاده در مراسم در نظر گرفته شده بود در میان این اشیاء متعلق به عصر مفرغ به چشم می خورد. یک کوزه متعلق به عصر آهن وجود دارد متعلق به دوران سلتیک است در حالی که کشتی را نشان می دهد که Eraviscan نشانه هایی از نفوذ سبک روم است.

همچنین تمدن های پیشرفته تر که متاثر از دوره فتح روم و در میان این ها وسایل نقشه برداری ، ابزارهای قابل حمل و نیز نقاشی و موزاییک پیاده رو embellished با صحنه های زنده از زندگی روزمره و اشکالی از حیوانات عجیب و غریب و شخصیت های ساخته شده از سنگ یا برنز ، بناهای تدفینی ، ریز ساخته افزار شیشه ،  گلدان های تزئینی و قطعاتی از جواهرات و طلا در این موزه نگهداری می شود.

پس از خروج از سپاه روم از Pannonia ، قبایل از ژرمن در طی جنگهای طولانی و قبیله ای جایگزین شدند و به دنبال آن در نهایت با حمله به محدوده کارپات توسط قبایل هون آسیایی این مناطق وارد برهه تاریخی جدیدی شد که تازه واردانی بودند از شرق .

در میان آثار مکشوفه از دوره مهاجرت بزرگ اشیایی اعلا طلاکاری و نقره برنز تزئین شده و کمربند چرم ، اشیاء طلایی و نقره ، گوشواره و حلقه های طلا و مهره های شیشه های رنگی یافت می شود.

از معدود یافته ها از زمان Coquest اهل مجارستان می توان به یکی از زیباترین تزئینات آن دوره که کمربند تزئینی است اشاره نمود.

در طول قرون وسطی بودا شد مرکز قدرت سلطنتی و حضور خانواده سلطنتی باعث شد مقدار زیادی از ساختمان اصلی کاخ در میان قلعه سلطنتی بودا ساخته شود.

پس از آن پادشاهان قلعه بودا تا حد زیادی این کاخ را با توجه به شرایط آن دوران مرمت نمودند.

اشیائ بسیار زیادی از زندگی های روزمره دوران های تاریخی ماقبل مانند ظروف و وسایل آشپزخانه ، اجاق گاز و کاشی سکه ، در هنگام کاوش و بازسازی بدست آمد.

در این میان نیز قطعاتی از پر زرق و برق گوتیک حجاری شده یافته شد که متعلق به دوران شاه ماتیاس و دوره اشغال ترکان عثمانی بود.

بیشتر اشیاء موزه میراث دوران آزادسازی بوداپست از دست ترک ها و آغاز قرن بیستم است که شامل اشیاء مربوط به اصناف ، ساعت و مصنوعات ساخته شده از نقره به دست استادان می باشد و زیور آلات طلا ، ظروفی از چینی ، شیشه ای و نقره ای ، لباس ، نقشه های معماری ، پوسترهایی از اوایل قرن بیستم به همراه عکس های سیاه و سفید از جنبه های زندگی مدرن آن دوره است.

گالری عکس موزه نمایش یک مجموعه فوق العاده از چاپ های قدیمی را به تصویر می کشد و همچنین نمونه هایی از هنر تزئینی ساختمانهای قدیمی و همچنین نقاشی ، مجسمه سازی از دوره های مختلف به چشم می خورد.

در سال ۱۸۹۶ مجموعه ای از موزه Aquincum شامل ۳٫۷۳۴ اقلام مختلف تاریخی است و در سال ۱۸۹۹ ، با اضافه کردن اشیاء پارک شهر به این موزه ، تعداد کل آثار و اسناد تاریخی به تعداد ۸٫۵۶۶ رسید.

تا سال ۱۹۳۵ تعدادی از اشیاء در مجموعه های مختلف رشد نمود و به ۴۷٫۵۷۲ قطعه رسید و در سال ۱۹۷۸ به ۳۵۰٫۰۰۰ قطعه و در سال ۱۹۹۵ مقدار آنها افزایش یافت و به رقم ۴۰۰٫۰۰۰ قطعه ارتقاء یافت که هنوز تعداد زیادی از آنها در انتظار طبقه بندی هستند.

تعداد بازدید کنندگان موزه تاریخ Aquincum در سال ۱۸۹۷ به ۱۲٫۰۰۰ نفر و در سال ۱۹۰۷ تعداد آنها به ۳۴٫۵۴۵ نفر و در سال ۱۹۳۶ تعداد آنها به ۵۳٫۵۰۴ افزایش یافت و در سال ۱۹۹۵ تعداد کل بازدید کننده ها در شاخه های مختلف موزه بوداپست به ۲۱۰٫۰۰۰  نفر رسید.

هدف و نقش موزه به اشتراک گذاشتن گنجینه های عمومی برای ارتقای منافع ملی است و برای خدمت به جامعه بزرگ و با قدمت مجارستان است و برای برآوردن تعهدات مدنی بوداپست ، موزه تاریخ در حال تبدیل شدن به یک مرکز تاریخی و فرهنگی زنده است که پذیرای بازدیدکنندگانی از اقشار دانش آموزان ، دانشجویان و بازنشستگان ، مورخان ، هنردوستان و گردشگران باشد.

کاخ سلطنتی یا بوداواری پالوتا

این کاخ سلطنتی به دست پادشاهان مجارستان جهت اقامت در کنار رود دانوب ساخته شده است و به دلیل معماری زیبا و با شکوه جزو محبوب ترین کاخ ها در پایتخت مجارستان است.

این محل بعنوان یک قلعه برای اولین بار برای محافظت از حملات مغول در سال ۱۲۴۱-۱۲۴۲ ساخته شد و پادشاه بلا چهارم آن را به یکی از استحکامات متعدد کشور در قرن ۱۳th جهت حفاظت از حملات بیشتر و برای کنترل دانوب تبدیل کرد و امروزه این قلعه بصورت کاخ سلطنتی در کنار دانوب در شهر بوداپست باقی مانده است.

این قصر توسط پادشاه چارلز رابرت Anjou در قرن ۱۴th در بالای محل قلعه بصورت یک کاخ سلطنتی ساخته شد که پادشاه لویی Anjou این قصر کوچک را به کاخ با شکوه سلطنتی محل اقامت خود تبدیل نمود و سپس از محل اقامتش در Visegrád به بودا نقل مکان کرد.

چند قطعه از آن قصر از دوران پیشین دست نخورده به جای مانده است که از آن جمله می توان برج استفان ، برج مسکونی گوتیک و بخش پایین تر از کلیسای کاخ را نام برد.

پس از پادشاه لویی جانشین او Sigismund محل اقامتش را در سطح انبوهی از سمت شمال با بنا نمودن کاخ جدید گسترش داد که این بخش مجهز به سیستم های گرمایش شد و استحکامات در سراسر کاخ بهبود یافت.

در اوایل زمان پادشاه ماتیاس Corvinus که از او به عنوان پروموتر رنسانس و اومانیسم به یاد میآورند ، کاخ سلطنتی به سبک رنسانس مرمت شد.

این کاخ بعد ها در طی جنگ با ترکها به عنوان اسلحه خانه استفاده شد و در ۱۵۷۸ توسط انفجار نابود شد ، در حالی که ساختمان های سلطنتی دیگر سقوط می کرد و از جنگ ۱۶۸۶٫

پس از پیروزی بر ترکها توسط اتحاد مقدس ، در ابتدا استحکامات آسیب دیده ترمیم شدند ، اما تنها در قرن ۱۸th بود که پادشاهان Habsburg متعهد به ساختن کاخ جدید گردیدند.

محل سکونت جدید شمال برج استفان توسط چارلز سوم در سال ۱۷۱۹ توسط معمار ایتالیایی Fortunato Prati ساخته شد.

ماریا ترزا در نهایت دستور بازسازی بیشتر کاخ را داد که در سال ۱۷۷۰ به پایان رسید و از آن پس کاخ متشکل از سه بخش جنوبی ( کاخ اصلی ) ، مرکزی و شمالی گردید.

برنامه ریزی ساخت به دست ژان نیکلا Jadot ، که به عنوان معمار دادگاه وین بود ، داده شد و معمار دیگری به نام باروک فرانتس آنتوان Hillebrandt نظارت ساخت و ساز را بر عهده داشت.

تقریبا به مدت یکصد سال هیچ تغییری در ساختمان کاخ بوقوع نپیوست و در آن زمان نمایندگانی از امپراطوران (Habsburg palatines) از سال ۱۷۹۰ در کاخ زندگی می کردند.

در سال ۱۸۶۷ ، پس از مصالحه اتریش و مجارستان ، برنامه های ساخت و گسترش در نظ بود که این امر به معمار مجارستانی Miklós Ybl. سپرده شد.

از آن پس این کاخ با شکوه گسترش یافت و اکنون به سه موزه تفکیک شده مبدل شده است.

خط متروی بوداپست مجارستان

یکی از دیدنی ترین خطوط مترو در جهان خط متروی زرد بوداپست می باشد که در سال ۱۸۹۶ ساخته شده است و پس از متروی لندن قدیمی ترین خط متروی جهان محسوب می گردد .

این خط مترو هنوز همان بافت سنتی را که در ایستگاهها به چشم می خورد حفظ نموده است و این مترو قدیمی ترین خط مترو در بوداپست است که از جذابیت های خاصی برای جهانگردان برخوردار است.

این مترو از اپرا ، میدان دیک تر و میدان قهرمانان عبور می نماید که اماکن توریستی بوداپست محسوب می گردند.

پل آرپاد

پل آرپاد (به مجاری: Árpád híd) پلی در بوداپست است که با گذر بر روی دانوب، بودا را به پست متصل می‌کند.

این پل طولانی‌ترین در مجارستان است و با احتساب مسیر اتصال دهنده آن به خشکی ۲ کیلومتر و بدون احتساب این بخش‌ها ۹۲۸ متر طول دارد. عرض این پل ۳۵٫۳ متر است. پل شامل ۶ خط برای عبور اتومبیل، مسیر تراموا، مسیر دوچرخه و پیاده‌رو است.

ایستگاه متروی خط ۳ در انتهای پل در پست، نیز Árpád híd نام دارد.

ساخت این پل در سال ۱۹۳۹ میلادی و تحت عنوان پل آرپاد (به یادبود دومین پادشاه مجار، آرپاد) شروع شد. اما به خاطر رخداد جنگ جهانی دوم پل تا پایان جنگ و سال ۱۹۵۰ به بهره‌برداری نرسید. در این زمان به واسطه در قدرت بودن حکومت کمونیست در مجارستان، پل با نام پل استالین (به مجاری: Sztálin híd) افتتاح شد. نام پل در سال ۱۹۵۸ به نام اصلی آن تغییر یافت.

برای اطلاعات بیشتر:

 

آیا نیاز به مشاوره دارید؟
به روی علامت وااتس آپ پایین صفحه کلیک کنید یا فرم تماس با ما و
یا ثبت نام آنلاین را پر کنید تا ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار + چهارده =

فهرست