قوانین مهم حقوقی کشور مجارستان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجارستان
  4. chevron_right
  5. اطلاعات عمومی مجارستان
  6. chevron_right
  7. قوانین مهم حقوقی کشور مجارستان

قوانین مهم حقوقی کشور مجارستان

قوانین این کشور در رابطه با جرائمی نظیر حمل یا استعمال داروهای ممنوعه و از جمله مواد مخدر و روان گردان بسیار سخت گیرانه است. این مجازات ها می تواند شامل حبس های طولانی و پرداخت جریمه های سنگین باشد. به عنوان مثال حداقل مجازات برای حمل یا استعمال مواد مخدر دراین کشور دوازده سال حبس است.

پادکست برخی از قوانین کشور مجارستان

قوانین مهم حقوقی کشور مجارستان

قوانین مهم حقوقی کشور مجارستان

به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید. چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید.

البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

در بدو ورود به این کشور چنانچه در بوداپست اقامت نمودید، سعی کنید در اولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظور در اختیار شما قرار گرفته است، پیدا نمائید تا در صورت وقوع حادثه و یا نیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

چنانچه در این کشور دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، ضروری است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت نمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.

طبق قانون ۱۰ شب هیچ همسایه ای حق مزاحمت صوتی و نظایر آن برای همسایه دیگر ندارد ، دقت بفرمایید در صورت ایجاد مزاحمت صوتی و یا گرفتن جشن های شبانه همسایه مستقیما با پلیس تماس خواهد گرفت و حداقل ۱۰۰ یورو جریمه خواهید شد.

در هنگام جابجایی منزل حتما باید آدرس جدید خود را به اداره پلیس محلی اعلام فرمایید و آدرس محل اقامت خود را تغییر دهید. در صورت ایجاد مزاحمت و یا درگیری و دعوا و نظایر آن علاوه بر معرفی به اداره پلیس اخراج نیز خواهید شد. در صورت غیبت و عدم حضور به مدت حداقل ۲۰% هر ترم تحصیلی و اعلام به اداره پلیس از جانب دانشگاه ویزای شما باطل شده و یا تمدید نخواهد شد. در صورت شرکت نکردن در امتحانات و یا غیبت در کلاسها و یا نظایر آن ویزای شما تمدید نخواهد شد. دقت فرمایید ویزای تحصیلی ورودی شما به کشور مجارستان ۳۰ روزه است و شما باید در این مدت مدارک لازم را به اداره پلیس مهاجرت ارائه دهید تا اقامت یکساله برای شما صادر شود و در پاسپورت شما ثبت شود.

جهت تمدید ویزای اقامت تحصیلی خویش حتما باید ۶۰ روز پیشتر اقدام فرمایید و در صورت تاخیر باید به ایران برگشته و دوباره درخواست ویزا نمایید که گاها تا ماهها به طول می انجامد. خانواده هایی که بصورت توریستی به مجارستان مسافرت می نمایند باید حتما قبل از اتمام ویزای خود از مجارستان خارج شوند و این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد.

خانواده ها پس از دریافت ویزا دقت کنند که تاریخ شروع ویزا از چه زمانی می باشد و زودتر از تاریخ اقدام به مسافرت ننمایند. دانشجویان جهت تمدید ویزای اقامت باید حتما حداقل ۳۰۰۰ یورو در حساب بانکی خویش پول داشته باشند. کشور مجارستان دارای پلیس امنیتی مخفی با لباس شخصی بسیار قوی است ، مراقب رفتارتان در سطح جامعه باشید. در صورتیکه بدون بلیط از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو ، ترانوا و یا اتوبوس استفاده کنید به میزان ۶۰۰۰ فورینت جریمه و در صورتیکه این مقدار را همراه نداشته باشید باید به اداره پلیس معرفی می شوید.

همواره پاسپورت و یا کارت شناسایی معتبر مانند کارت دانشجویی همراه داشته باشید. از افرادی در سطح شهر بصورت خیابانی پول شما را تبدیل می کنند جداً بپرهیزید ، چون اگر پول تقلبی به شما بدهند و شما با پول تقلبی دستگیر شوید پس از تحمل جریمه بلافاصله دیپورت خواهید شد. قبل از ورود به رستوران ها و اماکن عمومی مطمئن شوید که ورودیه دارد یا نه، چون پس از ورود باید ورودیه پرداخت نمایید.

برای اطلاعات بیشتر:

 

آیا نیاز به مشاوره دارید؟
به روی علامت وااتس آپ پایین صفحه کلیک کنید یا فرم تماس با ما و
یا ثبت نام آنلاین را پر کنید تا ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

 

4.7/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − 3 =

فهرست