شهر های مهم مجارستان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مجارستان
  4. chevron_right
  5. اطلاعات عمومی مجارستان
  6. chevron_right
  7. شهر های مهم مجارستان

شهر های مهم مجارستان

شهر های مهم مجارستان

شهر بوداپست مجارستان

بوداپـِست پایتخت کشور مجارستان و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر بعلاوه مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز می باشد.

بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که اولی در کرانهٔ باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود واقع شده‌اند.جمعیت بوداپست در سال ۲۰۱۱ برابر با ۱٬۷۲۱٬۵۵۶ نفر بوده است. مساحت شهر حدود ۵۲۵ کیلومتر مربع است و به هیچ شهرستانی وابسته نیست و بصورت مستقل از سازمان استانبندی کشور مجارستان اداره می شود.

شهر های مهم مجارستان

شهر های مهم مجارستان

پیشینه بوداپست مجارستان

در دوران باستان در محل کنونی بوداپست سکونتگاه سلتی آکوئینکوم واقع بود که بعدها مرکز ایالات رومی پانونیای سفلی شد. این شهر را دارای پیشینه ی سلتی دانسته اند.

پس از آن مدتی بوداپست بدست رومی ها افتاد تا سرانجام در قرن نهم میلادی مجارها وارد این سرزمین شدندو از آن زمان تا زمان حمله مغول در نیمه های سده سیزدهم میلادی شهر بوداپست در اختیار مجارها باقیمانده بود و پس از آن بوداپست مجددا رونق خود را بازیافت و بلافاصله به یکی از اصلی ترین مراکز رنسانس در اروپا تبدیل شد.

چندی بعد درپی نبرد موهاچ شهر بوداپست بمدت یکصد و پنجاه سال بدست دولت عثمانی افتاد. این شهر در میانه های قرون هجدهم و اوایل نوزدهم از دست عثمانی ها خارج شد و از سال ۱۸۷۳ تا سال ۱۹۱۷ بعنوان پایتخت امپراتوری اتریش-مجار بعنوان یکی از مهمترین مراکز اروپایی مطرح شد. در دوره جنگ جهانی این شهر اشغال شد و در پی انقلاب ۱۹۵۶ مجارستان دوره جدیدی در این شهر آغاز شد که تا کنون ادامه دارد.

جاذبه های گردشکری بوداپست

جاذبه های دونا:بوداپست یکی از قشنگ ترین شهرهای دنیا است که روح خود را در ضمن مدرن شدن حفظ کرده است قصر قدیمی نووآ و بلوارهای پهن بوداپست در کنار رستوران های شیک، مجلل و Donau امروز مدرن هستند.

توریست هایی که برای دیدن جاهای تاریخی و برای خوش گذرانی به بوداپست می آیند و همه ی توریست هایی که برای استراحت و استفاده از حمام بخار به بوداپست می آیند وقتی به بوداپست سفر می کنند آن وقت متوجه می شوند به شهری آمده ای که نه تنها زیبا و پُر از بناهای تاریخی می باشد بلکه هم چنین شهری است که با لذت می توان در آن پیاده روی کرد و به سفرهای سیاحتی پرداخت.

رودخانه دونا شهر بوداپست را به دو قسمت تقسیم می کند و برای توریست ها مرکزی است برای قرارگذاشتن و سیاحت. بوداپست با خیابان های قدیمی توریست ها را جذب نموده و در قسمت دیگر پشت با بلوارهای قدیمی که سنگ فرش شده که متعلق به قرن ۱۹ می باشد.

جهانگردان با توجه به علاقمندیشان اگر علاقمند به محل های تاریخی باشند می توانند در بودا گشت و گذار داشته باشند و از قصرهای بلند که فضای تاریخی و قدیمی را ایجاد می کنند دیدن می کنند و جهانگردانی که علاقمند به خرید و خوشگذارنی هستند در قسمت پشت وقت صرف می کنند در جایی که بوتیک های فراوان با رستوران های شبانه اش جلب توجه می کند.

بوداپست در حقیقت از به هم پیوستن دو منطقه ی در غرب و شرق دونا بوجود امده است. در قسمت شمال شرقی دونا Aquincum سال ۱٠۶ بعد از تولد مسیح، رومی ها شهر را تاسیس کردند.

چند سال بعد، در اواخر قرن نهم، مردمانی که ریشه در سیبری داشتند در آن جا جای گرفتند و در شهر بودا سکنا گزیدند. شهر آن ها با ساختمان ها و دیوارهای اطرافش بعدا بودا نامیده شد Óbuda و بعدها Aquincum نامیده شد. انسان ها بعدا کم کم در قسمت دیگر رودخانه نیز سکنا گزیدند جایی که بعدا پشت نامیده شد و بعد از این که تحت اشغال سپاه عثمانی و بعد از آن ارتش اتریش قرار گرفت، در سال ۱۸۶۹ مجارستان با حقوقی برابر قسمتی از پادشاهی دوبله اتریش- مجارستان شد و بوداپست یکی از بزرگ ترین بنادر و مرکز صنعتی دونا شد.

Scéchenyi حمام بوداپست:بوداپست به خاطر حمام ها و استخرهای خود معروف است و آب گرمی که در آن جا وجود دارد و از صدها چشمه ی زیر زمینی فوران می کند و معروف ترین استخر سرباز بوداپست میباشد. این استخر زیبا در تمام سال باز است Scéchenyi و اگر شطرنج بازان لختی را دیدید که در استخر مشغول شطرنج بازی هستند به طور حتم عکس ها در این استخر گرفته شده است.

موزه های بوداپست:چند تا از بهترین موزه های بوداپست در تپه قصر در بودا وجود دارد که در قصری که در تپه ی که در آن جا هنر مدرن به نمایش گذاشته می شود، موزه ی ملی Ludwik به طور مثال موزه ی و همچنین موزه ی قصر بوداپست را می تئوان از این دست برشمرد.

اپرای بوداپست مجارستان:اپرای دولتی مجارستان بعنوان پایتخت بین المللی اپرا مطرح است و حتی برای کسانی که به اپرا علاقه ای ندارند ارزشمند است که از این اپرای زیبای دولتی که در سال ۱۸۸۴ ساخته شده است دیدن کنند و کسانی که به اپرا علاقه مند هستند بهتر است که بلیط خود را از قبل تهیه کنند. رفتن به اپرا در بوداپست مانند رفتن به یک جشن و مهمانی می باشد.

یانوس هگی:اگر می خواهید به کوه بروید و در آن جا یک روز آفتابی را بگذرانید شما می توانید با قطار برقی یا اتوبوس و قسمت های بالایی بوداپست و با تله کابین به بالای کوه بروید و از

János-hegy لذت ببرید و در این منطقه ی آرام کوهستان از منظره ی باشکوه شهر و همچنین از چند غار که برای عموم باز هستند دیدن کنید.

شما می توانید از مجسمه های طبیعی که به مجسمه ی فیل و کروکدیل Pálvölgy در غار معروف هستند و از سقف غار آویزان اند دیدن کنید و گفته می شود که استنشاق هوایی که در این غار وجود دارد برای افرادی که از عفونت مجاری تنفسی خود رنج می برند خوب است.

پارک مجسمه ها:پارک مجسمه ها Szobor پارک در این جا یکی از بهترین جاهای دیدنی بوداپست محسوب می گردد و وقتی بعد از سال ۱۹۸۹ و ۱۹۹٠ مجارستان از بند دیکتاتوری کمونیست ها رها شد همه ی مجسمه های عظیمی که از دیکتاتورها باقی مانده بود و در بوداپست ساخته شده بود به این محل منتقل شد و دیگر مجسمه های سیاسی از منطقه ی مرکزی شهر به حومه ی شهر منتقل شد و مجسمه  lenin در این پارک که با موضوع کمونیست ساخته شده است یکی از مجسمه های عظیم است.

مجسمه های Engels و Marx هم چنین مجسمه هایی از مجسمه هایی است که در این پارک وجودئ دارد. فاصله این پارک با اتوبوس از شهر حدود ۴۵ دقیقه طول است.

شهر پچ مجارستان

پچ (به مجاری: Pécs) یکی از شهرهای مجارستان است که در جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. جمعیت شهر پچ در سال ۲۰۰۷ برابر ۱۵۶٫۶۴۹ نفر بوده است. پچ پنجمین شهر بزرگ کشور مجارستان است.

این شهر نیمه کوهستانی از زیباترین شهرهای بزرگ مجارستان محسوب می گردد که سال ۲۰۱۱ بعنوان مرکز فرهنگی اروپا شناخته شد و همچنین این شهر پذیرای دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف من جمله آمریکا و کانادا و سوئد و فرانسه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی است.

شهر سگد مجارستان

سگد (به مجاری: Szeged) چهارمین شهر بزرگ مجارستان است.

شهر سگد کشور مجارستان مرکز شهرستان چونگراد و نیز مرکز ناحیه جنوب شرقی مجارستان است.

بر پایه آمار سال ۲۰۱۰، جمعیت شهر سگد کشور مجارستان برابر با ۱۶۹٬۷۳۱ نفر و مساحتش ۵۹۴٫۸ کیلومتر مربع است.

نام سگد احتمالا از یک واژه کهن مجاری به معنی گوشه (szeg) گرفته شده‌است، چرا که رود تیسا در محل این شهر تغییر جهت می‌دهد. روایتی دیگر این نام را مشتق از واژه مجاری sziget به معنی جزیره می‌داند. برخی دیگر نیز szeg را به معنی بلوند تیره می‌دانند که به رنگ آب محل تلاقی رود تیسا و مورش اشاره دارد.

شهر سگد کشور مجارستان علاوه بر اینکه یکی از شهر های مهم توریستی کشور مجارستان می باشد، یک شهر دانشجویی هم برای مشتاقان تحصیل در مجارستان محسوب میشود.

مهمترین دانشگاه شهر سگد کشور مجارستان، دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد مجارستان می باشد که علاقمندان به تحصیل در مجارستان می توانند بعد از گذراندن دوره پری مدیکال دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی، دندانپزشکی به زبان انگلیسی، داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد کشور مجارستان ورود کنند.

علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد کشور مجارستان، دانشگاه های دیگر در زمینه های فنی و مهندسی به زبان انگلیسی، رشته های علوم انسانی به زبان انگلیسی، رشته های هنر به زبان انگلیسس و کالج های و مدارس مختلف آن اشاره کرد.

شهر میشکولتس

میشکولتس (به مجاری: Miskolc) یکی از شهرهای مجارستان که در شمال شرق کشور قرار گرفته است.
جمعیت شهر میشکولتس در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۷۰٫۰۰۰ نفر بوده است.

شهر دبرسن کشور مجارستان

شهر دبرسن کشور مجارستان  یکی از شهرهای مجارستان و بزرگترین شهر بعد از پایتخت یعنی بوداپست است و شهر دبرسن کشور مجارستان در گذشته مدتی پایتخت کشور مجارستان بوده‌ است.

جاذبه‌های توریستی شهر دبرسن کشور مجارستان

  • چون پارک ملی هورتوبای شهر دبرسن کشور مجارستان
  • آب گرم هایدوسوبوسلو شهر دبرسن کشور مجارستان
  • کلیسای زرد دبرسن شهر دبرسن کشور مجارستان
  • تئاتر چوکونائی شهر دبرسن کشور مجارستان
  • موزه دری شهر دبرسن کشور مجارستان

مذهب شهر دبرسن کشور مجارستان

مذهب اصلی مردم شهر دبرسن کشور مجارستان کالونیسم است.

ورزش شهر دبرسن کشور مجارستان

تیم فوتبال شهر دبرسن کشور مجارستان پر افتخارترین تیم فوتبال مجارستان است و در بین تیم های دیگر شهر های کشور مجارستان بعد از تیم های باشگاهی شهر بوداپست مجارستان جزو پر طرفدار ترین تیم های  فوتبال در کشور مجارستان می باشد. شهر دبرسن کشور مجارستان  دارای باشگا های متعدد برای پروش نخبگان فوتبال در میان کودکان و نوجوانان میباشد.

برای اطلاعات بیشتر:

 

آیا نیاز به مشاوره دارید؟
به روی علامت وااتس آپ پایین صفحه کلیک کنید یا فرم تماس با ما و
یا ثبت نام آنلاین را پر کنید تا ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

 

4.9/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + 17 =

فهرست