دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تحصیل در مجارستان
  4. chevron_right
  5. دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاههای علوم پزشکی مرکز اروپا در پایتخت کشور مجارستان بوداپست با حدود ۴۰۰ سال قدمت میباشد که در سال ۱۶۳۵ تاسیس گردیده است و بنام پروفسور سملوایز کاشف وایتکس نام گزاری شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

Semmelweis Medical University

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان به زبانهای انگلیسی ، آلمانی و مجاری تدریس نموده و هرساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در مجارستان از کشورهای اسکاندیناوی ، آلمان ، اتریش ، آمریکا و کشورهای آسیایی همچون ایران است. این دانشگاه کاملا مورد تایید ایران میباشد و از نظر علمی جایگاه ویژه ای را در جهان دارا می باشد.

دوره پیش دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی سملوایز را همه ساله کالج اینترنشنال و اوسینا در شهر بوداپست برگزار می نماید و دانشجویان متقاضی تحصیل در مجارستان  این دوره شرکت نموده و پس از پایان دوره در امتحان ورودی دانشگاه سملوایز شرکت می نمایند و خود دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بصورت مستقل دوره پیش دانشگاهی ارائه نمی دهد. این دانشگاه در منطقه ۹ شهر بوداپست خیابان اولوی و در مترو آبی ایستگاه کلینیکاک واقع شده است.

درمانگاه ها و بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی سملوایز یک منطقه بزرگ از پایتخت مجارستان را به خود اختصاص داده است و کتابخانه این دانشگاه با یک چهارم میلیون کتاب دارای یکی از بزرگترین و بهترین مجموعه های پزشکی و بیولوژیکی مجارستان است و در میان دانشگاه های مجاری ، سملوایز بیشترین تعداد نشریات علمی را منتشر نموده است.

فراتر از آن ۳۰۰۰ تخت در بخشهای بالینی بیمارستانهای سملوایز در بخش مراقبت های پزشکی و بخش های دیگر از ویژگیهای مهم بیمارستانهای آموزشی این دانشگاه می باشد.

نام پر افتخار پروفسور سملویز ، استاد سابق دانشکده پزشکی (۱۸۶۵-۱۸۵۵) که به کشف علت تب و پیشگیری از تب و وایتکس در جهان شهره شده است بر سر در این دانشگاه می درخشد.

دانشگاه سملوایز اولین دانشگاه مجاری است که در سال ۱۹۸۳ شروع به ارائه دوره های بین المللی در دانشکده پزشکی به زبان آلمانی نمود و آموزش به زبان انگلیسی چهار سال بعد در سال ۱۹۸۷ آغاز شد.

رشته ها، شهریه ها و شرایط دانشگاه سملوایز بوداپست ، رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان دارای رشته های تحصیلی متنوعی تا مقطع دکترا و تخصص می باشد که به شرح زیر است:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • مامایی
  • فیزیوتراپی
  • تربیت بدنی
  • تا مقطع دکترا و تخصص و فوق تخصص

شرط ورود به دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست مجارستان

قبولی درامتحان کتبی ورودی زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی و قبولی درمصاحبه شفاهی می باشد

و در صورتیکه دانشجو در امتحان ورودی دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان قبول نشود طی دوره کالج یکساله پیش دانشگاهی علوم پزشکی الزامی است و به زبان انگلیسی و آلمانی تا مقطع دکترا می باشد.

شهریه های سالیانه دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان

تربیت بدنی و علوم ورزش ۶۵۰۰ یورو در سال

مربی گری فوتبال و والیبال و بسکتبال۷۵۰۰-۶۵۰۰ یورو در سال

فیزیوتراپی، پرستاری و مامایی ۶۴۰۰ یورو

  • رشته داروسازی ۱۲۰۰۰ دلار
  • رشته پزشکی ۱۸۲۰۰ دلار
  • رشته دندانپزشکی ۱۸۲۰۰ دلار + ۳۶۰۰ دلار مواد دندانپزشکی
  • رشته فیزویتراپی ۶۸۰۰ یورو
  • رشته پرستاری ۶۶۰۰ یورو

هزینه امتحان ورودی دانشگاه ۲۵۰ دلار

توجه داشته باشید طبق سیستم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سملوایز دانشجویان مشغول تحصیل در مجارستان اگر درسی را در ترم اول مردود شوند مثلا شیمی یک،شیمی یک را می توانند به از حالت پیش نیاز برای درس شیمی دو، به حالت همنیاز با درس شیمی دو انتخاب واحد کنند و در زمان امتحانات پایان ترم هر دو درس شیمی یک و شیمی دو را امتحان دهند و از مردودی سال تحصیلی خود در کشور مجارستان در دانشگاه علوم پزشکی سملوایز جلوگیری کنند.

برای اطلاعات بیشتر:

آیا نیاز به مشاوره دارید؟ به روی علامت وااتس آپ پایین صفحه کلیک کنید یا فرم تماس با ما و یا ثبت نام آنلاین را پر کنید تا ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 + شانزده =

فهرست