تحصیل در مجارستان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان ، نماینده رسمی دانشگاهها و کالج های مجارستان

هودج مهاجر اعزام دانشجو به مجارستان

مجارستان کشوری دموکراتیک با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت یکی از زیباترین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که در قلب اروپای مرکزی واقع شده و دارای جاذبه های توریستی فراوان میباشد .

همسایگان این کشور در شمال چک و اسلواکی ، در شرق رومانی و اوکراین، در غرب اتریش و اسلوونی و در جنوب کراوسی و صربستان می باشند. این کشور بسیار سرسبز و حاصلخیز است و دارای باغات میوه بسیار فراوانی است و دشتهای حاصلخیز مجارستان توسط رود دانوب آبیاری می شوند. این کشور زمستانهای سردی داشته و تابستانها، درجه حرارت دشتهای مرکزی، افزایش شدیدی دارد.

معادن بوکسیت بسیار غنی در این کشور، شناسایی شده و به بهربرداری رسیده است. نیمی از صادرات مجارستان را ماشین آلات کشاورزی ، ابزار مهندسی و غلات و ماشینهای صنعتی تشکیل می دهند در حال حاضر تحصیل در کشور مجارستان ایده آل دانشجویان خارجی است زیرا زبان تدریس در این کشور انگلیسی بوده و مدارک دانشگاههای این کشور با توجه به قدمت دانشگاههای آن در تمامی کشورهای جهان معتبر می باشد و همچنین هزینه های زندگی ۴۰% الی ۵۰% ارزانتر از اروپای غربی است.

بوداپست پایتخت کشور مجارستان یکی از زیباترین شهرهای اروپا می باشد که رود دانوب در این شهر مناظر بسیار زیبایی را ایجاد نموده است .

خدماتی تحصیلی که در مجارستان ارائه می دهیم

تحصیل در مجارستان
آیا میدانستید که با تحصیل در مجارستان میتوانید بعد از اتمام تحصیل خود ، اقامت مجارستان را اخذ نمایید؟
آیا میدانستید مجارستان عضو اتحادیه اروپا میباشد و با اقامت آن میتوانید در کل اتحادیه اروپا کار و زندگی کنید؟
آیا میدانستید به مجارستان به خاطر زیبایی عروس اروپا میگویند؟
اقامتتحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان شرایط ویژه ای دارد که ما این شرایط را برای شما فراهم میکنیم،

بیشتر بدانید

آب و هوای کشور مجارستان

شرایط  جوی و آب و هوای کشور مجارستان

آب وهوای مجارستان شبیه به آب و هوای غرب ایران و درتابستان بسیار معتدل وزمستان معتدل به نحوی که ممکن است ۱۸ درجه زیر صفر نیز برسد.

آب و هوای شهرهای بزرگ مجارستان مانند بوداپست بسیار پاک و عالی است زیرا حمل و نقل عمومی بسیار قوی است و نیاز به استفاده از اتومبیل های شخصی احساس نمی شود و تعداد اتومبیل در سطح شهر در حال حرکت شهر بوداپست قابل رویت است و آلودگی هوا در سطح شهر تقریبا صفر میباشد. این کشور به خاطر بارندگی های زیاد و مناسب دارای باغات و جنگلهای بسیار متنوعی است و تقریبا نیمی از میوه اروپا در این کشور تولید می شود.

ساخت شهری و معماری مجارستان

کشور مجارستان بهمراه کشور چک زیباترین کشورهای اروپا محسوب می شوند که دارای معماری بی نظیر و مثال زدنی در اروپا هستند.

این کشور عروس کشورهای اروپا نام گرفته و از نظر معماری بسیار دیدنی و زیباست ، بطوریکه همان معماری قرون ۲۰-۱۸ را حفظ نموده و ساختمانهای قدیمی با بازسازی و بدون تخریب آثار حفظ می شوند و این دلیل زیبایی معماری کشور مجارستان است.

ساختمان پارلمان مجارستان یکی از زیباترین ساختمان های اروپا در کنار رودخانه دانوب است که همواره در تاریکی شب از درخشندگی و زیبایی خاصی برخوردار است و بازدید از پارلمان در شب از دیدنیهای بوداپست محسوب می گردد.

معماری خاص ساختمان دانشگاه فنی نیز در کنار دانوب از آن جمله است.

همین الان ثبت نام کنید برای تحصیل در مجارستان!

تحصیل و اقامت در مجارستان

محبوب ترین کالج های مجارستان

  • کالج مک دنیل
  • کالج اوسینا
  • کالج پچ
  • کالج دونا

بیشترین تقاضا تحصیلی

  • پزشکی مجارستان
  • دندانپزشکی مجارستان
  • داروسازی مجارستان
  • مهندسی مجارستان
  • کارشناسی مجارستان
  • کارشناسی ارشد مجارستان
  • دکتری مجارستان

با تماس بگیرید تا اطلاعات دانشگاههای مجارستان ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را در اختیارتان قرار دهیم

قوانین مهم حقوقی کشور مجارستان

قوانین این کشور در رابطه با جرائمی نظیر حمل یا استعمال داروهای ممنوعه و از جمله مواد مخدر و روان گردان بسیار سخت گیرانه است. این مجازات ها می تواند شامل حبس های طولانی و پرداخت جریمه های سنگین باشد. به عنوان مثال حداقل مجازات برای حمل یا استعمال مواد مخدر دراین کشور دوازده سال حبس است.

به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین:

از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید. چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید.

البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

در بدو ورود به این کشور:

چنانچه در بوداپست اقامت نمودید، سعی کنید در اولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظور در اختیار شما قرار گرفته است، پیدا نمائید تا در صورت وقوع حادثه و یا نیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

در هنگام حوادث:

چنانچه در این کشور دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، ضروری است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت نمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.

طبق قانون ۱۰ شب هیچ همسایه ای حق مزاحمت صوتی و نظایر آن برای همسایه دیگر ندارد ، دقت بفرمایید در صورت ایجاد مزاحمت صوتی و یا گرفتن جشن های شبانه همسایه مستقیما با پلیس تماس خواهد گرفت و حداقل ۱۰۰ یورو جریمه خواهید شد.

در هنگام جابجایی منزل :

حتما باید آدرس جدید خود را به اداره پلیس محلی اعلام فرمایید و آدرس محل اقامت خود را تغییر دهید. در صورت ایجاد مزاحمت و یا درگیری و دعوا و نظایر آن علاوه بر معرفی به اداره پلیس اخراج نیز خواهید شد. در صورت غیبت و عدم حضور به مدت حداقل ۲۰% هر ترم تحصیلی و اعلام به اداره پلیس از جانب دانشگاه ویزای شما باطل شده و یا تمدید نخواهد شد. در صورت شرکت نکردن در امتحانات و یا غیبت در کلاسها و یا نظایر آن ویزای شما تمدید نخواهد شد. دقت فرمایید ویزای تحصیلی ورودی شما به کشور مجارستان ۳۰ روزه است و شما باید در این مدت مدارک لازم را به اداره پلیس مهاجرت ارائه دهید تا اقامت یکساله برای شما صادر شود و در پاسپورت شما ثبت شود.

جهت تمدید ویزای اقامت تحصیلی خویش:

حتما باید ۶۰ روز پیشتر اقدام فرمایید و در صورت تاخیر باید به ایران برگشته و دوباره درخواست ویزا نمایید که گاها تا ماهها به طول می انجامد. خانواده هایی که بصورت توریستی به مجارستان مسافرت می نمایند باید حتما قبل از اتمام ویزای خود از مجارستان خارج شوند و این نوع ویزا قابل تمدید نمی باشد.

خانواده ها پس از دریافت ویزا:

دقت کنند که تاریخ شروع ویزا از چه زمانی می باشد و زودتر از تاریخ اقدام به مسافرت ننمایند. دانشجویان جهت تمدید ویزای اقامت باید حتما حداقل ۳۰۰۰ یورو در حساب بانکی خویش پول داشته باشند. کشور مجارستان دارای پلیس امنیتی مخفی با لباس شخصی بسیار قوی است ، مراقب رفتارتان در سطح جامعه باشید. در صورتیکه بدون بلیط از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو ، ترانوا و یا اتوبوس استفاده کنید به میزان ۶۰۰۰ فورینت جریمه و در صورتیکه این مقدار را همراه نداشته باشید باید به اداره پلیس معرفی می شوید.

پاسپورت و کارت شناسایی

همواره پاسپورت و یا کارت شناسایی معتبر مانند کارت دانشجویی همراه داشته باشید. از افرادی در سطح شهر بصورت خیابانی پول شما را تبدیل می کنند جداً بپرهیزید ، چون اگر پول تقلبی به شما بدهند و شما با پول تقلبی دستگیر شوید پس از تحمل جریمه بلافاصله دیپورت خواهید شد. قبل از ورود به رستوران ها و اماکن عمومی مطمئن شوید که ورودیه دارد یا نه، چون پس از ورود باید ورودیه پرداخت نمایید.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه بانک اطلاعات در همین صفحه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک + شش =

فهرست